شمار قربانیان برف و سرما در ایتالیا به 21 تن رسید
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این سرمای مرگبار قطبی بی سابقه در 70 سال گذشته، در مناطق شمالی ایتالیا به 20 درجه زیر صفر رسیده است.

با این موج سرما شهروندان ونیزی با تالاب های یخ زده مواجه شدند و براساس گزارش های دریافتی ارتباط ده ها شهر و روستا در مناطق مختلف شمالی این كشور قطع شده و گرفتار برف و كولاك شده اند.

با شرایط اضطراری، ارتش این كشور در اماده باش است و علاوه براین بیش از 400 نظامی با استفاده از 71 دستگاه خودرو و تجهیزات نظامی جهت مقابله با اوضاع اضطراری جوی در استان های مختلف به كمك مردم شتافته و در حال كمك رسانی به شهروندان هستند.

با وجودی كه در زمان حاضر بارش برف در این كشور قطع شده و جاده ها بر روی رفت و امد خودروها باز است اما بخاطر لغزندگی خیابان ها، ترددها به حداقل رسیده و حتی كامیون های حمل بار در گوشه و كنار بزرگراه های مختلف متوقف شده اند.

بارش برف كه مسوولان پایتخت را نیز غافلگیر كرد با توجه به وضعیت نابسامان خیابان ها در رم، اعلام كردند كه مدارس برای روز سه شنبه نیز تعطیل خواهد بود.

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی ، موج جدیدی از بارش برف تا ساعاتی دیگر نقاط مختلف ایتالیا را فرا خواهد گرفت و به احتمال زیاد این كشور با مشكلات عدیده ای از جمله تامین سوخت و گاز خانگی مواجه خواهد شد.

با این پیش بینی احتمال می رود فروشگاه ها این كشور به خاطر كمبود ارزاق به تعطیلی كشیده شود.

در دو روز گذشته علاوه بر فروشگاه ها، میادین میوه و تره بار حومه رم نیز با كمبود مایحتاج عمومی مواجه و برخی از غرفه های خرده و عمده فروشی به تعطیلی كشیده شد.

برخی از خیابان های پایتخت امروز بخاطر مشكل رفت و امد با ترافیك سنگین خودروها مواجه و وسایل حمل و نقل عمومی نیز سرویس دهی منظمی نداشتند و هزاران مسافر سرگردان و پیاده در رفت و امد بودند.

امار جان باختگان برف و سرما در ایتالیا كه تاكنون در مراكز ذیربط ثبت شده به 21 تن رسیده و همچنان رو به افزایش است.

در بین افراد فوت شده گفته شد كه یك راننده در داخل كامیون خود براثر سرما جان خود را از دست داد و یك مرد مسن نیز در حال پارو كردن برف سكته كرد.

با وجود گذشت دو روز از بارش برف در پایتخت و پاكسازی مسیرهای رفت و امد خودروها ، اما صدها خودرو در خیابان های مختلف به حال خود رها شده و در برخی موارد مانع از رفت و امد خودروهای عبوری دیگر نیز شده اند.

با بارش برف و یخ زدگی معابر علاوه بر مشكلاتی كه برای كامیون های حمل موارد سوختی و مواد غذایی ایجاد شده، كامیون های حمل زباله نیز به موقع قادر به تردد و حمل زباله های سطح شهر رم نشدند و در برخی از مناطق مختلف انبوهی از زباله روی هم انباشته شده است .

'پائولو اسكارونی' رییس شركت نفت 'انی' ایتالیا اعلام كرده است كه در صورت ادامه شرایط جوی فعلی حاكم بر كشور، گازرسانی به كارخانجات از روز چهارشنبه قطع خواهد شد.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: دوچرخه , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: